اعتراف رویترز درباره ترور رضایی‌نژاد


تحلیلگران خارجی بر این باورند آژانس‌های اطلاعاتی امنیتی غرب به‌احتمال زیاد پشت پرده ترور "داریوش رضایی‌نژاد " قرار دارند.


به گزارش فارس، خبرگزاری "رویترز " در گزارشی به ترور "داریوش رضایی‌نژاد " دانشجوی فوق‌لیسانس دانشگاه خواجه نصیر پرداخته و به نقل از تحلیلگران تأکید کرده است که نهادهای اطلاعاتی غرب به احتمال زیاد پشت پرده وی قرار دارند.


"داریوش رضایی‌نژاد " چند روز پیش هنگامی که به همراه همسر خود بیرون از مهد کودک فرزندشان داخل خودروی خود منتظر بود، توسط افرادی مسلح به ضرب گلوله ترور شد.


بر همین اساس "غانم نسیبه " مؤسس اندیشکده "کورن‌استون گلوبال اسوشیتس " که در لندن مستقر است گفت: ترورها ادامه می‌یابند تا به عنوان ابزاری در این جنگ مخفی استفاده شوند. در حالی که غیرممکن است با قاطعیت بگوییم که آیا رضایی‌نژاد یک دانشمند هسته‌ای فعال بود یا خیر، اما به نظر می‌رسد ترور وی پرده دیگری از این جنگ باشد.


از سوی دیگر "تئودور کاراسیک " تحلیلگر امنیتی مستقر در دوبی گفت: از نظر بسیاری از افراد، موضوع ایران در صدر قرار ندارد چرا که کل منطقه درگیر انقلاب‌هاست. اما روشن است که دستگاه‌های اطلاعاتی غرب در تلاش برای نفوذ در ایران و تعقیب و کشتن افرادی هستند که احتمال می‌رود در برنامه هسته‌ای ایران دخیل باشند.


"ویکتوریا نولاند " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات رئیس‌ مجلس ایران به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما در این رخداد مشارکت نداشتیم. ما با خانواده این قربانی اظهار همدردی می‌کنیم و هرگونه اقدام ترور یا حمله علیه مردم بی‌گناه را محکوم می‌کنیم.


آمریکا در حالی خود را از این اتهام تبرئه کرده است که "ایگور پان‌کروتینکو " استاد تاریخ و محقق برجسته روس معتقد است که ترور "داریوش رضایی‌نژاد " دانشمند ایرانی، در ادامه اقدامات خصمانه تل آویو و واشنگتن ضد برنامه هسته‌ای ایران است.


"ایگور کوروچینکو "، کارشناس نظامی و سردبیر مجله "دفاع ملی " روسیه نیز در مصاحبه با روزنامه کامرسانت گفت: این احتمال بسیار زیاد است که آمریکا و به‌خصوص اسرائیل که برنامه هسته‌ای ایران را در جهت ساخت سلاح اتمی می‌دانند، پشت ماجرای حذف فیزیکی دانشمندان ایرانی قرار داشته باشند.


وی افزود: از بین بردن فیزیکی شخصیت‌های کلیدی در برنامه هسته‌ای ایران، به‌ویژه در بعد نظامی برای اسرائیل اهمیت حیاتی دارد. به همین دلیل بدون تردید کشتن و یا ربودن افرادی که در این عرصه فعالیت دارند، می‌تواند یکی از اهداف اصلی فعالیت‌های موساد باشد.


"ایگور پان‌کروتینکو " استاد تاریخ و محقق برجسته روس معتقد است که ترور "داریوش رضایی‌نژاد " دانشمند ایرانی در ادامه اقدامات خصمانه تل‌آویو و واشنگتن ضد برنامه هسته‌ای ایران است.


وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آسیای مرکزی، با اشاره به شناخت دقیق مسئولان جمهوری اسلامی ایران از دشمنان این نظام، تصریح کرد: حق با "علی لاریجانی " رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران است که این ترور را "تلاش آمریکا برای جبران شکست سیاست‌های خود " دانسته به‌صراحت اعلام کرد که آمریکا، اسرائیل و متحدین اروپایی آنان به دنبال تأمین منافع خود، حتی از راه‌های غیرانسانی هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا